Ügyfélkapcsolat
A létesítmény,- és ingatlan gazdálkodás területén is napi feladattá vált az un. ügyfélkapcsolati modul (CRM) használata. A piacon kapható rendszerek nehezen alkalmazhatók az ingatlanokra, annak számos speciális ügyfélkapcsolata miatt.
Ingatlan hasznosításA legismertebb ügyfélkapcsolat az ingatlan értékesítése, bérbeadása. A tevékenység nem képzelhető el az érdeklődők, potenciális felhasználók, illetve hasznosítandó helyiségek, épületek nyilvántartása nélkül. Ha rendelkezünk az alapadatokkal, akkor ezekre különböző eseményeket tudunk definiálni, így megkereséseket, ajánlat kiadást, vagy bejárást. Így mindenki számára látható az állapot, illetve valószínűsíthető a jövőbeni bevétel.
Beruházási igényekAz ügyfélkapcsolat második szintje a beruházások, ingatlanfejlesztés időszakában felmerülő ügyfélkapcsolatok kezelése. Ez elsősorban az ajánlat kiadás, szállítás és végrehajtás folyamatát követi le. Ez a szolgáltatás a projekt menedzsment alkotó részét képezi.
Hiba bejelentésekAz ügyfélkapcsolat része a karbantartás és takarítás területéről megjelenő igény bejelentése és azok kezelése. Ezek az adott témák alatt kezelhetők, de az adott ügyfél oldalán ezek ugyanúgy megjelennek, mint bérleti igény. Szintén itt jelenik meg és elválaszthatatlan az ügyfélkapcsolattól a teljesítménymérés, hiszen az ügyfelek számára adatokat kell nyújtani.
Műszaktervezés
A létesítménygazdálkodásban egyre ritkább a hagyományos 8 órás munkarend. Egyre több helyen van szükség két műszakos, vagy 24 órás szolgálatra. Ez ráadásul nemcsak emberi erőforrás gazdálkodási kérdés, hanem bemenő adata a karbantartás és takarítás tervezésnek. Ennek megfelelően egy modern létesítménygazdálkodási rendszertől elvárható, hogy
Erőforrás gazdálkodásA modul nemcsak a karbantartás tervezéssel, vagy a takarítás tervezéssel kapcsolható össze, hanem a projekt menedzsmenttel is. Így:
|